środa, 14 października 2015

Szanuj swój czas, a przede wszystkim mój...

W życiu każdego z nas przychodzi czas zadumy, w którym dość poważnie zaczynamy zastanawiać się nad utraconym bezpowrotnie czasem. Zazwyczaj wielu z nas przypomina sobie o nim dopiero w momencie jak zaczynamy dostrzegać pierwsze siwe włosy lub wtedy gdy dopada nas ciężka choroba. Natomiast jeszcze inni budzą się po prostu po wielu latach zdziwieni z ręką w nocniku, że nie zdołali spełnić wszystkich marzeń o jakich tylko marzyli. Dlaczego więc zamiast spełniać swoje marzenia siedzimy i cicho w ukryciu przyglądamy się jednostkom, które nie trwonią swojego cennego czasu tak jak większość na pierdoły? Odpowiedzi, a w sumie to wymówek na to pytanie jest wiele...

Odkąd od pewnego czasu spadło na mnie wiele obowiązków domowych, studia i praca zaczęłam bardziej szanować każdą minutę, a nawet sekundę. Dodatkowo moja praca jest przykładem na to, że ludzie po prostu nie szanują swojego czasu, a przede wszystkim mojego. Praca w Call Center wymaga mocnych nerwów ale również czasu jaki trzeba poświęcić każdej osobie indywidualnie. Wyobraź sobie, że dzwoniąc do kogoś produkujesz się i jesteś jednocześnie miły, a ktoś po tych 2 minutach rzuca słuchawką lub po prostu mówi, że nie jest zainteresowany. Wszystko ładnie i pięknie ale taka osoba mogłaby od razu na początku rzucić słuchawką bo raz, że oszczędziłaby sobie i mi minuty życia. Serio bo zamiast gadać i się produkować do osoby niezainteresowanej mogłabym już zadzwonić do dwóch kolejnych co by się zgodziły wspomóc drobną kwotą chore dziecko. Jeszcze do niedawna sama nie szanowałam czasu i leżałam z dupą na łóżku albo szłam spać zmęczona tak naprawdę tylko i wyłącznie swoim lenistwem. Nie szanowałam czasu i wiecznie chodziłam obrażona na cały świat przez swoje nieudacznictwo. 

Jeszcze do niedawna byłam ubogim człowiekiem i nie chodzi mi tu o biedę materialną ale o ubóstwo duchowe. W tym momencie kiedy na głowę spadło mi tak wiele obowiązków zaczęłam lepiej gospodarować swoim czasem. Może i się od dobrych kilku tygodni nie wyspałam ale jestem szczęśliwa, że działam i nie siedzę w miejscu tylko się rozwijam. Może i większość z Was zapyta jak mogę się rozwijać w pracy w Call Center? Tylko kto powiedział, że tylko w pracy można się rozwijać. Od lipca bieżącego roku zaczęłam blogować i mimo, że brak mi kilku godzin więcej w ciągu doby na pisanie nowych notek to zawsze znajdę godzinkę dziennie, żeby coś naskrobać. Pamiętam, że jak tylko studiowałam i nic więcej oprócz tego nie robiłam mój obecny narzeczony uraził mnie bardzo słowami, że nie mam pasji ani żadnego hobby. Z jednej strony zraniło mnie to bardzo i dało mi dużego kopa do działania, żeby coś jednak zrobić ze swoim życiem i czasem wolnym. Myślałam co by tu zrobić i postanowiłam założyć bloga, który stał się moim pamiętnikiem i nie jest to chwilowa zachcianka tylko coś więcej. Kiedyś prowadziłam fbl również w formie pamiętnika ale nie można było tam zbyt dużo pisać i było to pewnego rodzaju ograniczenie. 

Dlatego pewnego dnia postanowiłam, że wezmę wiatr w żagle i zacznę lepiej gospodarować swoim cennym czasem czego wcześniej nie robiłam. W tym momencie nie mam kiedy się nawet wyspać ale mimo to jestem szczęśliwa... Jestem szczęśliwa bo przeznaczam w końcu czas na rzeczy, które mnie rozwijają i uszczęśliwiają. Mój czas jest cenniejszy niż złoto i dlatego staram się wyciskać go od pewnego dnia jak cytrynę, żeby niczego w przyszłości nie żałować. Po prostu zamiast leżeć z tyłkiem na kanapie wolę posprzątać w domu lub zwyczajnie napisać notkę na bloga. Pamiętaj, że jeżeli postanowiłeś/aś pewnego dnia zacząć coś robić to zrób to teraz i nie czekaj na odpowiednią chwilę bo jutro tak naprawdę może Cię już nie być. Nie bój się okazać miłości swojej mamie lub drugiej połówce bo nie wiesz co będzie jutro, a czas płynie nieubłaganie i jeżeli niektórych rzeczy nie zrobisz w tym momencie to za jakiś czas może być już za późno na wszystko. Jeżeli nie nauczysz się szanować swojego czasu to po prostu za jakiś czas uświadomisz sobie, że straciłeś go już na zawsze bezpowrotnie.

Pamiętaj jeszcze o jednym, że marnując swój czas na czynności mało produktywne tym samym niszczysz swój potencjał i samego siebie. Oczywiście sen w nocy i relaks w ciągu dnia są bardzo ważne ale pod warunkiem, że mamy nad nimi odpowiednią kontrolę bo w końcu wszystko jest dla ludzi ale trzeba decydować o tym z głową...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak już tu wszedłeś to zostaw po sobie mały ślad.
Będzie mi miło. :-)