środa, 28 czerwca 2017

Czy warto zaopatrzyć się w kosmetyki naturalne od Farmavit?

Jakiś czas temu otrzymałam możliwość bezpłatnego przetestowania dwóch wybranych przez siebie produktów ze strony Farmavit. Jest to drogeria internetowa, na której znajdziemy od kosmetyków do pielęgnacji ciała, włosów i paznokci po suplementy diety, a nawet produkty dla zwierząt. Na ich stronie w jednej z zakładek możemy również przeczytać, że sprzedawane przez nich kosmetyki są produkowane z najwyższej jakości naturalnych i organicznych składników. Czy jest to prawda? Zapraszam do lektury!

Zacznę może od szamponu firmy Argital, którego zadaniem było opóźnić wypadanie włosów, wyeliminować wolne rodniki, a także zapobiec ich nadmiernemu przetłuszczaniu się. Pierwszą rzeczą, która od razu przykuła moją uwagę to bardzo przyjemny, a zarazem delikatny ziołowy zapach. W moim przypadku ma on duże znaczenie i to on najczęściej decyduje o tym, czy dany kosmetyk będzie przeze mnie używany. Konsystencja szamponu przypomina gęsta ciecz i jest koloru zielonego. Może nie brzmi to zachęcająco, ale uwierzcie, że produkt jest naprawdę świetny. W czasie mycia włosów towarzyszyło mi uczucie lekkiego chłodzenia, a także odświeżenia. Szampon doskonale poradził sobie z moimi wiecznie przetłuszczającymi się włosami i dzięki temu nie było potrzeby ich codziennego mycia. Dodatkowo dobrze się pieni i nie obciąża włosów. Dużym plusem jest również to, że można go stosować zarówno jako szampon główny lub w połączeniu z innym. Cena opakowania 250 ml wynosi 39 zł. Może i nie jest niska, ale w tym przypadku zdecydowanie idzie w parze z jakością. Produkt oceniam w skali od 1 do 5 na mocne 5. 


Przejdźmy jednak do drugiego produktu, a mianowicie do ampułek przeciw wypadaniu włosów od Axil Biocur. Z nimi było tak, że stosowałam jedną ampułkę na raz co kilka dni. Po pewnym czasie zauważyłam, że skóra nad powiekami jest bardzo sucha i się łuszczy. Nie wiedziałam konkretnie od czego, a nie chciałam rzucać błędnie osądu. W weekend zdecydowałam się wykorzystać ostatnią ampułkę i wtedy mój narzeczony zauważył, że mam na twarzy czerwone plamy. W miejscach, gdzie produkt spłynął mi po buzi miałam ślady jakby ktoś oblał mnie kwasem. W czasie stosowania towarzyszyło mi delikatne szczypanie i chłodzenie, ale myślałam po prostu, że tak musi być. Niestety, jeżeli chodzi o ampułki to mocno się na nich zawiodłam. Mój błąd, że przed użyciem nie sprawdziłam na kawałku skóry, czy nie wystąpi u mnie jakaś reakcja alergiczna. W przypadku mojej mamy nic takiego nie miało miejsca, więc nie wiem od czego to zależy. Produkt w skali od 1 do 5 oceniam na 1, ale jest to tylko i wyłącznie moja opiniaWarto tutaj wspomnieć, że certyfikat nie gwarantuje skuteczności działania danego kosmetyku. 

Nie zawsze w przypadku nadmiernego wypadania włosów może pomóc nam wyłącznie szampon czy ampułki. Czasami jest tak, że winni jesteśmy sobie sami, ponieważ źle się odżywiamy. To co jemy ma również duże znaczenie dla naszego ciała, włosów i paznokci. Jeśli chodzi o szampon od Argital to z pewnością skuszę się na niego ponownie, a co do ampułek to sami już wiecie. Jeżeli jednak jest osoba chętna, która chciałaby je wypróbować to koszt za 5 ampułek po 10 ml wynosi 32 zł. Apeluję również o to, żeby przed pierwszym użyciem sprawdzić każdy nowo zakupiony kosmetyk na małym kawałku skóry. W ten sposób możemy uniknąć takiej sytuacji jak moja. Przy okazji warto też zerknąć na skład danego produktu, który mamy zamiar przetestować. Powinniśmy mieć świadomość, że jednemu może coś służyć, a drugiemu już nie. Kosmetyki naturalne nie są przeznaczone dla każdego. To, że ampułki nie sprawdziły się u mnie nie oznacza, że nie sprawdzą się u Ciebie. Jesteśmy różni i należy o tym pamiętać. Nie warto więc na siłę używać czegoś co nam szkodzi. Nawet jeżeli jest to w 100% naturalne i ekologiczne. :-)

Rzecz, do której mogłabym się jedynie przyczepić to skład INCI, który w przypadku ampułek jest pod nalepką, a w przypadku szamponu nawet nie wiem gdzie. Jeżeli chodzi o kosmetyki naturalne jest to bardzo istotna informacja, która powinna być umieszczona w widocznym miejscu w języku polskim. Dzięki temu osobom o wrażliwej skórze łatwiej będzie dobrać odpowiedni dla siebie produkt. Ogromny plus jednak za to, że kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. :-)

Klikając w poniższy link znajdziecie się na ich stronie:

- www.farmavit.pl










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak już tu wszedłeś to zostaw po sobie mały ślad.
Będzie mi miło. :-)