niedziela, 27 września 2015

Przepis na zajebisty makaron z kurczakiem, czyli coś co zrobi nawet łamaga.

Cześć! Dzisiaj postanowiłam dać Wam przepis na zajebisty makaron, który dość często króluje u mnie w domu. Nie dość, że jest łatwy do zrobienia nawet dla takiej łamagi kulinarnej jak Ja to jeszcze produkty do jego wykonania są łatwo dostępne dla każdego. Dlatego jeżeli nie macie pomysłu co zrobić jutro na obiad, a chcielibyście zaskoczyć swojego faceta lub mamę czymś innym niż zwykłym rosołem to zapraszam do krótkiej lektury.

Produkty, które będą Ci potrzebne do przygotowania:

- Makaron rurki bo nie rozwala się po kilku minutach mieszania,
- Około 10 pieczarek,
- Małą kostkę sera żółtego,
- Śmietanę słodką 18%,
- Czosnek granulowany,
- Bardzo mała cebula,
- Sól,
- Pieprz,
- Tarka,
- Pierś z kurczaka około 0,5 kg,
- 2-3 łyżki oleju.


Przed przystąpieniem do działania weź pod uwagę to na ile osób robisz obiad bo proporcje, które podałam są na obiad dla 5-6 osobowej rodziny. Logiczne, że jak robisz obiad dla siebie i męża nie wrzucisz do garnka całej paczki makaronu i nie wykorzystasz całego opakowania śmietany. Chyba, że jecie za trzech to nie mam pytań. :-P

Zatem do dzieła!

1) Wstawiamy odpowiednio duży garnek na makaron. Wlewamy do niego wodę, którą odpowiednio solimy. W tym czasie woda na makaron spokojnie będzie się gotował, a my będziemy mogli zrobić w tym czasie coś innego. 


2) Wstawiamy drugi o wiele większy garnek i wlewamy do niego 2-3 łyżeczki oleju. Następnie obieramy cebulę i około 1/4 cebuli kroimy w drobną kosteczkę, a następnie wrzucamy ją do garnka.


3) Kiedy nasza cebulka zeszkli się w garnku należy wrzucić wcześniej obrane i starte pieczarki. To na jakich oczkach je zetrzecie to już tylko i wyłącznie Wasz wybór. Moja siostra korzysta z tarki, która trze pieczarki w plasterki. 


4) Kolejnym i bardzo ważnym produktem, który należy jak najszybciej dorzucić do dużego garnka jest pierś z kurczaka pokrojona w drobną kosteczkę. Smażymy ją w garnku do momentu aż będzie nadawała się do zjedzenia.


5) W momencie kiedy woda na makaron zaczyna bulgotać i wrzeć wrzucamy do garnka odpowiednią dla nas ilość makaronu. Po usmażeniu pieczarek, kurczaka i cebulki możemy na chwilę wyłączyć palnik z dużym garnkiem. 


6) Następnie gdy makaron zostanie ugotowany i odcedzimy go na sitku pod zimną wodą wrzucamy go do dużego garnka, który ponownie wstawiamy na ogień. 


7) Dorzucamy starty żółty ser i doprawiamy wszystko szczyptą soli i czosnku granulowanego. Następnie wlewamy odpowiednią dla nas ilość śmietanki, a całość mieszamy przez 1-2 minutki na ogniu. 




8) Tak przygotowane danie możemy podać mamie, dzieciom albo zmęczonemu mężusiowi co dopiero wrócił z pracy. Smacznego! :-)


Będzie mi niezmiernie miło jak napiszecie w komentarzu jak Wam danie wyszło. :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak już tu wszedłeś to zostaw po sobie mały ślad.
Będzie mi miło. :-)